1. Yleiset Ehdot
1.1 kalusteiivonen.fi verkkokaupasta myytävien tuotteiden tilaaminen tapahtuu kalusteiivonen.fi sivustolta. Tuotteiden maksaminen tapahtuu Klarna Checkout maksupalvelun kautta, joka sisältää kaikki käytetyimmät maksutavat, kuten pankkien verkkopankkitunnukset ja yleisimmät luottokortit.
1.2 Kaluste-Iivonen pidättää oikeudet kaikkiin kuluttajakaupan lakien ja sääntöjen mukaisiin muutoksiin Internet-kaupassa ja kaupankäynnissä.
2. Tilaaminen / Sopimuksen tekeminen
2.1 Tilaaminen tapahtuu kalusteiivonen.fi verkkokaupasta.
2.2 Tilauksessa asiakkaan tulee ilmoittaa nimi, osoite, puhelinnumero ja sähköpostiosoite. Ostoskorissa ovat valmiiksi näkyvillä tilattavaksi halutut tuotteet ja hinnat, maininta maksutavasta ja kotiinkuljetuksesta.
2.3 Asiakkaan lähetettyä tilauksen on tehty sopimus sitova. Tilauksen lähettäminen katsotaan sitovaksi sopimukseksi molemminpuolisesti, eikä sitä kumpikaan osapuoli voi yksipuolisesti muuttaa. Kaluste-Iivonen lähettää tilauksesta tilausvahvistuksen sähköpostitse, missä näkyvät myydyt tuotteet ja hinnat. Molemmat osapuolet ovat sitoutuneet noudattamaan sopimushetkellä voimassa olleita tilaus- ja sopimusehtoja kaikilta osin. Tilauksen tehtyään asiakkaan on katsottu hyväksyneen tilaus- ja sopimusehdot, tuotteen ominaisuudet, voimassa olleet tarjoukset ja toimitusajat ja ymmärtäneen informaatiokuvakkeiden sisällän, esimerkiksi sen, että tuotteen väri voi luonnossa poiketa nettikaupan sivuilla esitellyistä värimalleista.
2.4 Kaluste-Iivonen on sitoutunut toimittamaan sopimuksen mukaisen tuotteen voimassa olleiden hintojen, ominaisuuksien ja tilausehtojen mukaisesti. Poikkeuksena, mikäli tuotteen hinnoittelussa on tapahtunut räikeä inhimillinen virhe, (esimerkiksi koodausvirhe), ja tuotteen hinta ei ole suhteessa tuotteen arvoon, mikä asiakkaan tulisi myös ostotapahtumaa tehdessään ymmärtää, Kaluste-Iivosella on oikeus yksipuolisesti perua kyseinen kauppa. Kaluste-Iivonen on myös velvollinen ilmoittamaan asiakkaalle kuluttajansuojalain mukaisesti viipymättä, jos tuotteen ominaisuudet tai toimitusajat ovat muuttuneet sivustoilla sopimushetkellä ilmoitetusta poikkeaviksi. Tällöin asiakkaalla on myös oikeus tuotteen vaihtamiseen tai tilauksen perumiseen.
3. Maksutavat-, ja ehdot
Kalusteiivonen.fi verkkokaupassa tuotteet maksetaan Klarna Checkout -maksupalvelun kautta. Maksutapoina ovat Klarna lasku 14 päivää tai 1-3 kuukautta. Klarna kiinteä erämaksu 3-36 kuukautta. Klarna joustava erämaksu. MasterCard, American Express, ja VIsa luottokortit. Pankkikortit (verkkopankkipainikkeet.)
Klarna lasku 14 päivää tai 1-3 kuukautta -maksutavassa voit valita, maksatko 14 päivän sisällä tuotteiden lähettämisestä, tai 1-3 kuukauden sisällä tuotteiden lähettämisesta (maksu 3,99 EUR). Klarna kiinteä erämaksussa maksat kiinteissä erissä 3-36 kuukauden maksuajalla. Klarna joustava erämaksu mahdollistaa maksamisen omassa tahdissa, ja voit valita millä summalla lyhennät velkaasi kuukausittain, (kuitenkin vähintään 1/24 tai 1/100 jäljellä olevasta velasta.)
4. Hinnat
4.1 Tuotteiden hinnat ovat voimassa aina siitä päivästä lukien, kun ne ovat julkaistu kalusteiivonen.fi Internet-sivustoilla.
4.2 Hinnat sisältävät arvonlisäveron 24%
4.3 Tuotteiden hinnat eivät sisällä kuljetusta. Kuljetuksen erillinen hinta näkyy jokaisen verkkokaupasta ostettavan tuotteen yhteydessä. Kuljetusmaksu veloitetaan vain yhdestä tuotteesta riippumatta ostosten määrästä. Kuljetusmaksu veloitetaan ostettavista tuotteista siltä, millä on suurin toimitusmaksu.
4.4 Tuotteiden hinnat ovat muuttuvia tarjousten, kampanjoiden ynnä muiden niihin vaikuttavien asioiden johdosta. Jokainen tilaus käsitellään tilauksen tekemisen ajankohtana voimassa olleiden hintojen, toimitusaikojen, tuotteiden ominaisuuksien ja sopimusehtojen mukaisesti.
5. Toimitus/kuljetus
5.1 Kaluste-Iivonen on sitoutunut toimittamaan tuotteet asiakkaalle mainittujen toimitusaikojen puitteissa. Kaluste-Iivonen ei vastaa sellaisista viivästyksistä, joihin Kaluste-Iivonen ei ole osallinen, eikä itse pysty vaikuttamaan, kuten maahantuojan tai tehtaan tuotannollisista tai muista ongelmista.
5.2 Kaluste-Iivonen on velvollinen ilmoittamaan asiakkaalle tuotteen saatavuuteen, toimitusaikoihin tai tuotteen laatuun ja ominaisuuksiin liittyvistä muutoksista asiakkaalle kuluttajansuojalain mukaisesti viivytyksettä.
5.3 Tuotteiden kotiinkuljetukset asiakkaalle hoitaa pääsääntöisesti kuljetusliikkeet Schenker ja Matkahuolto. Kuljetusliikkeet toimittavat tuotteet tilausajankohtana voimassa olleiden toimitusaikojen sisällä. Kuljetuksen hoitava kuljetusliike ottaa ennen toimitusta yhteyttä asiakkaaseen. Ulko-ovelle toimituksessa tuote tuodaan ensimmäiselle ulko-ovelle, esimerkiksi kerrostalossa tuote tuodaan ulko-ovelle, tai niin lähelle kuin jakeluautolla pääsee. Lähetyksen kerros- tai sisäänkanto toimituksessa kuljettaja kantaa lähetyksen kynnyksen yli, esimerkiksi kerrostaloon tai yksityishenkilön kotiin. Lähetyksen on oltava yhden henkilön käsiteltävissä. Lähetyksen kerros- tai sisäänkanto + apumies toimituksessa kuljettaja ja apumies kantavat lähetyksen esimerkiksi kerrostaloon tai yksityishenkilön kotiin. Nouto myymälästä toimituksessa asiakas voi noutaa lähetyksen myymälästämme ilman toimituskuluja. Lähellä-paketti toimituksessa asiakas noutaa lähetyksen Oy Matkahuolto Ab:n toimipisteestä.
5.4 Kotiinkuljetus ei sisällä rahaliikennettä.
5.5 Kuluttajakaupan mukaisesti Kaluste-Iivonen on vastuussa tuotteesta jos se häviää tai rikkoutuu asiakkaalle toimitettaessa. Tuotteen vahingoittuessa tai hävitessä Kaluste-Iivoselle palauttamisen yhteydessä, on tuotteesta vastuussa asiakas, tai kuljetuksesta vastuussa ollut kuljetusliike.
5.6 Tilaaja on velvollinen ilmoittamaan toimitusosoitteen tarkasti. Kaluste-Iivonen ei vastaa minkäänlaisista seuraamuksista eikä kuluista, jos asiakas on ilmoittanut osoitetietonsa virheellisesti, tai ei ole ilmoittanut muuttunutta toimitusosoitetta ajoissa tai ollenkaan. Siinä vaiheessa kun kuljetuksen hoitava kuljetusliike on ottanut tuotteen kuljetettavakseen, ei osoitetietoja voi enää muuttaa.
5.7 Asiakkaan ostaessa useita tuotteita lähetämme tuotteet yhdellä kertaa. Näissä tapauksissa yksittäisen tuotteen toimitusaika voi pidentyä ilmoitetusta, ja toimitusaika määräytyy sen tuotteen mukaan jolla on pisin toimitusaika.
5.8 Kuljetuksen aikana aiheutuu joskus pakkausten repeämisiä tai kolhiintumisia. Tuotteen luovutushetkellä asiakkaan tulisi tarkistaa pakkausten ulkonäkö. Jos pakkauksessa on huomattava ulkoinen vahinko, on kuljettajan läsnä ollessa tarkistettava, onko ulkoinen vahinko aiheuttanut itse tuotteelle vaurioita kyseiseen kohtaan. Vahingosta tulee mainita rahtikirjaan vahingon havaitsemisen yhteydessä. Tuotteen vauriosta on ilmoitettava välittömästi Kaluste-Iivosen asiakaspalveluun mieluiten sähköpostitse. Ilmoittamisen nopeudesta riippuu se, miten nopeasti asiakas saa korvaavan tuotteen tai tuotteen osan vaurioituneen tilalle. Vaurioituneista osista on kuitenkin ilmoitettava ennen tuotteen kasaamista.
5.9 Mikäli asiakas on jo vastaanottanut tuotteen ja huomaa siinä edellä mainitun vahingon, on asiakkaan viipymättä ilmoitettava asiasta Kaluste-Iivosen asiakaspalveluun. Mikäli asiakas ei ilmoita asiasta viipymättä, saattaa vahinko koitua asiakkaan tappioksi.
6. Henkilötiedot
6.1 Kirjattujen tilausten yhteydessä saadut asiakastiedot tallennetaan ainoastaan Kaluste-Iivonen Ay:n asiakasrekisteriä varten. Rekisteri on salainen ja vain Kaluste-Iivonen Ay:n asiakaspalvelukäytössä.
6.2 Kaluste-Iivonen ei saa luovuttaa asiakastietoja eteenpäin ilman asiakkaan suostumusta. Asiakkaalla on oikeus pyytää Kaluste-Iivonen poistamaan rekisteristä henkilö- ja yhteystietonsa ilman erillistä syytä.
7. Palautusoikeus
7.1 Asiakkkaalla on 14 päivän mahdollisuus tutustua tuotteeseen. Palautukseen oikeuttava aika lasketaan tavaran vastaanottamispäivästä alkaen. Palautusoikeus ei koske erikoistuotteita, joiden mitat tai muut ominaisuudet poikkeavat normaaleista tuotestandardeista. Tällaisia tuotteita voivat olla esim, mittojen mukaan tehdyt tuotteet, erikoiskorkeat sängyt, tai muut asiakkaalle erikseen räätälöidyt sohvat, lepotuolit ym. huonekalut. Hygieniatuotteilla kuten, patjat, runkopatjat, jenkkisängyt, petauspatjat, tyynyt ja peitot ei ole palautus- eikä vaihtooikeutta.
7.2 Tuotteeseen tutustuminen katsotaan määrältään ja laadultaan sellaiseksi, kuin asiakas tutustuisi tuotteeseen ja sen ominaisuuksiin myymälässä tuotetta ostaessaan.
7.3 Tuotetta ei saa kasata eikä ottaa käyttöön tutustumisaikana!
7.4 Ennen tuotteen palauttamista tulee ottaa yhteys Kaluste-Iivosen asiakaspalveluun puhelimitse 044 0762445 tai sähköpostitse osoitteeseen verkkokauppa@kalusteiivonen.fi. Asiakaspalvelu antaa ohjeet tuotteet hyväksyttyyn palauttamiseen. Kaluste-Iivonen ei ota vastaan palautuksia mistä ei ole sovittu etukäteen asiakaspalvelun kanssa, vaan ne palautuvat takaisin asiakkaalle.
8. Tuotteen palauttaminen
8.1 Jos asiakas haluaa palauttaa tuotteen, hänen tulee olla yhteydessä Kaluste-Iivosen asiakaspalveluun. Asiakkaalle lähetään sähköpostitse palautusohjeet, joissa kerrotaan yksityiskohtaiset ohjeet tuotteen pakkaamisesta, pakkaukseen liitettävistä tiedoista ja tuotteen lähettämisestä.
8.2 Asiakkaan tulee liittää pakkaukseen yhteystiedot, tilinumero ja pankkiyhteys, tilausnumero ja erityistiedot jos niistä on mainittu sähköpostitse lähetyssä palautusohjeessa, ja tuotteeseen tulee liittää kopio ennakkolaskun maksukuitista/tulosteesta.
8.3 Palautustapauksissa asiakas on velvollinen kuljettamaan tuotteen lähimpään kuljetusliikkeen toimipaikkaan palautuskuljetusta varten. Poikkeuksena ovat suurikokoiset ja vaikeasti kuljetettavat tuotteet, jotka kuljetusliikkeet noutavat asiakkaan luota. Asiakasta informoidaan aina kyseessä olevan tuotteen käytännöstä henkilökohtaisesti. Palautuskulut kohdassa 8.5
8.4 Tuotteen kokonaissumma vähennettynä mahdollisilla palautuskuluilla palautetaan asiakkaan tilille 14 päivän kuluessa tuotteen palauttamisesta, jos tuote on käyttämätön, myyntikuntoinen ja pakattuna alkuperäiseen pakkaukseensa.
8.5 Palautamme tuotteiden hinnan. Toimituskuluja ei palauteta. Mikäli tilaukselta palautetaan vain osa tuotteista, lähetyksestä veloitetaan lisäksi palautuskulu. Palautuskulu vähennetään palautetun tuoteen tai tuotteiden yhteishinnasta.
Pienikokoisen alunperin Postipakettina tai Matkahuollon pakettina toimitetun tuotteen palautuskulu on 15 €. Suurikokoisen ja kuljetusliikkeen noutoa tarvitsevan tuotteen palautuskulu on pihalta noudettuna 69 €, ja sisältä noudettuna 99 €
8.6 Jos tuote on asiakkaan toimesta menettänyt myyntiarvoaan, asiakas on velvollinen korvaamaan Kaluste-Iivonen Ay:lle tuotteen myyntihinnan ja arvonalentumishinnan välisen erotuksen. Tällöin palautamme tuotteesta ja kuljetuksesta maksetun hinnan vähennettynä edellä mainitulla erotuksella. Tuotteen arvon aleneminen käsitellään tapauskohtaisesti.
9. Takuu
9.1 Asiakkaan tulee säilyttää Kaluste-Iivosen lähettämä tilausvahvistus ja lähete tuotteen tilaamisesta takuuehdon täyttämiseksi.
9.2 Kaluste-Iivonen antaa kaikille tuotteille vähintään kuluttajansuojalain mukaisen puolen vuoden, eli kuuden kuukauden takuun tuotteen vastaanottamispäivästä lukien.
9.3 Pidemmistä takuuajoista mainitaan kunkin pidemmän takuun omaavan tuotteen kohdalla erikseen. Tavaran toimittajat vastaavat tuotteidensa laadusta takuuaikana.
10. Reklamaatiot
10.1 Kaluste-Iivonen vastaa siitä, että asiakas saa tuotteen kotiinsa uutena ja sopimuksen mukaisena. Kuljetuksessa johtuneista paketin repeämisistä tai kolhiintuneista paketeista on ilmoitetettava välittömästi asiakaspalveluun kohtien 5.7 ja 5.9 mukaisesti, mikäli ne ovat aiheuttaneet tuotteelle vaurioita.
10.2 Jos tuotteessa kuluttajansuojalain mukaisen kuuden kuukauden aikana tuotteen normaalissa ja asianmukaisessa käytössä ilmenee virhe tai vaurio, katsotaan sen olleen tuotteessa jo ostohetkellä. Tällöin Kaluste-Iivonen vastaa tuotteen korjauttamisesta tai korvaavan tuotteen toimittamisesta asiakkaalle. Asiakkaan tulee ilmoittaa tuotteen viasta Kaluste-Iivosen asiakaspalveluun välittömästi sen havaittuaan. Kaluste-Iivonen neuvoo asiakasta jatkotoimenpiteistä henkilökohtaisesti.
10.3 Kaluste-Iivonen ei vastaa
1) Tuoteen väärinkäytöstä aiheutuneista vaurioista
2) Asiakkaan huolimattomuudesta ja ymmärtämättömyydesta johtuneista vaurioista, esimerkiksi tuotteen kasaamiseen liittyvissä tapauksissa.
3) Tuotteen normaalin käytön aiheuttamasta tuotteen kulumisesta, esimerkiksi patjan tai sohvan istuimen normaalista muotoutumisesta käytön aikana, tai tuotteen lakkapinnan himmenemisesta käytön takia.
4) Normaalista puulaadun käyttäytymisesta sellaisten tuotteiden kohdalla. Näiden tuotteiden reklamaatiot käsitellään aina tapauskohtaisesti.
11. Muut Ehdot ja vastuut
11.1 Kaluste-Iivonen ei vastaa asiakkaan tekemistä mittausvirheistä, jolloin esimerkiksi kulmadivaanin osat eivät mahdu ulko-ovesta sisälle tai pitkät tuotteet eivät mahdu kääntymään eteisen kulmista. Kaluste-Iivonen ei vastaa myöskään edellä mainitusta johtuneista tilanteista, jolloin tuotetta on jouduttu säilyttämään sellaisessa tilassa, esimerkiksi ulkoilmassa, että tuotteesta on saattanut esimerkiksi kastumisen takia tulla myyntikelvoton, vaikka olisikin alkuperäisessa pakkauksessaan. Tällaisissa tapauksissa emme hyväksy tuotteen palauttamista, vaan lähetämme tuotteen takaisin asiakkaan kustannuksella.
11.2 Tapaukset ja tilanteet, joista näissä sopimusehdoissa ei ole mainintaa, käsitellään Suomen lain ja kuluttajakaupasta säädettyjen lakien ja sääntöjen mukaan.